Euroafrica rapporterar om framgångsrik testkampanj kring kupongdistribution
Plattforms- och mediabolaget Euroafricas dotterbolag Social Media Lab har slutfört testkampanjen med Dafgårds och Clearon avseende kupongdistribution i sociala medier. Kampanjen riktades mot en specifik målgrupp som kunde ladda ned en kupong med erbjudandet att köpa en produkt och få en produkt på köpet.
”Vi har nu genomfört den första kampanjen med denna nya teknik. Utfallet har överträffat förväntningarna och vi ser fram emot att kunna erbjuda denna tjänst som en regelbunden och ny standard till företag och varumärken framåt”, kommenterar Fredrik Holmström, vd för Social Media Lab.
Syftet med kampanjen var att marknadsföra produkten och få målgruppen att testa varan genom att ladda ned erbjudandet i mobilen för att konvertera det. Enligt Euroafrica visar den initiala utvärderingen på att konverteringen av erbjudandet är mycket bra och kostnadseffektivt.
Härnäst ska ClearOn presentera produkten vid sitt event den 14 november med alla sina kunder. I bolagets nätverk ingår cirka 5 000 rikstäckande butiker.