Enersize sålde mindre i tredje kvartalet, ändå gjort framsteg på kundsidan
Enersize sålde för 53 094 euro i det tredje kvartalet, att jämföra med cirka 133 000 motsvarande period 2019. Samtidigt har kvartalet varit händelserikt för bolaget, med bland annat centralisering av verksamhet.
Bolaget ger ut verksamhetsuppdateringar trots att man släpper finansiella rapporter på halv- och helårsbasis.
På grund av covid-19 så har möjligheten att vara ute och träffa kunder och genomföra installationer varit begränsad och det har påverkat omsättningen negativt, förmedlar vd Anders Sjögren.
"Under september och oktober upplevde vi att det började lätta, men nu har situationen blivit svårare igen. Samtidigt så har alltså dialogen med flera av våra kunder och ett par partners intensifierats och vi tar stora steg framåt när det gäller förståelse för kundbehov och finslipning av vår affärsmodell och produktpaketering", kommenterar bolagschefen och fortsätter:
"På detta sätt bedömer jag att bolaget så här långt har tagit tiden väl tillvara under covid-19 genom affärsutveckling och fördjupade affärsrelationer."
I spåren av covid-19 tror bolaget att efterfrågan på företagets kostnadsbesparande åtgärder ökar och att man står väl rustade.
Carl Becht
[email protected]
Nyhetsbyrån Finwire