Edyoutec ser ökat intresse från spelutgivare efter förbättrade KPI:er för King Royale
Spelutvecklingsbolaget Edyoutec ser ett kraftigt ökat intresse för sitt spel King Royale bland flera stora spelutgivare. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Bakgrunden är att Edyoutec sett stora förbättringar i KPI:er över antalet återkommande spelare, så kallad retention.
"Våra målmedvetna insatser för att stärka spelets attraktionskraft har börjat visa resultat. Vi ser snabbt stigande retention-data för framförallt dag sju. Ambitionen är att fortsatt stärka våra KPI:er i syfte att få till ett publisheravtal med en av de främsta på den globala arenan", säger Edyoutecs vd, Eric de Basso.
Enligt bolaget har nu dialogen med spelutgivare intensifierats för att nå fram till en överenskommelse.
"Att ytterligare publishers hört av sig är ett kvitto på att vi nått relevanta milstolpar i spelets utveckling. För edyoutec skulle ett publisheravtal vara särskilt betydelsefullt och generera betydande intäkter till bolaget. Samtal med välrenommerade publishers har initierats och intensifierats. Vi vill ha bästa tänkbara avtal som speglar spelets ekonomiska kapacitet", säger Eric de Basso.