Cheffelo ökade omsättningen med 0,3 procent i första kvartalet, påskeffekt påverkade negativt
E-handelsbolaget Cheffelo lämnar en marknadsuppdatering, trading update, om utvecklingen i första kvartalet 2024. Det framgår av ett pressmeddelande.
Cheffelo är verksamt som leverantör av matkassar och en aktör inom foodtech i Skandinavien. Bolaget släpper delårsrapporten den 7 maj.
Nettoomsättningen för första kvartalet uppgick till 288,7 miljoner kronor (287,8), vilket motsvarar en ökning på 0,3 procent jämfört med samma kvartal föregående år. Justerat för valutakursdifferenser motsvarar det en ökning om 2,1 procent.
Tillväxten under första kvartalet påverkades negativt av påsken, som inträffade under andra kvartalet förra året. Undantaget påskveckan var tillväxten 4,3 procent i lokal valuta.
Aktiva kunder i första kvartalet var 81 500, jämfört med 83 600 samma kvartal i fjol.