Briox satsning på Sverige kommer efter önskemål från partners - vd
Affärssystembolaget Briox har nyligen kommunicerat att man gör en satsning på den svenska marknaden efter att tidigare ha gjort inbrytningar i Finland och Baltikum.
Bakgrunden är att man upplever en efterfrågan från svenska partners.
"Vi har fått många förfrågningar från svenska partners som vill inleda samarbeten, vilket har lett oss till beslutet att expandera till den svenska marknaden. Vi kommer att tillämpa en liknande modell som vi använder på befintliga marknader, där vi arbetar med byråer som partners. Det känns också naturligt att satsa på Sverige då vårt huvudkontor är baserat i Växjö och majoriteten av vår personal är stationerad där", uppger vd Mikael Lindblom i en kommentar till Finwire.
Satsningen innebär att bolaget kommer att behöva göra anpassningar av sitt system. Några stora investeringar är det dock inte tal om.
"Att gå in på en ny marknad kräver naturligtvis vissa tekniska anpassningar, men vår bedömning är att de justeringar som behövs för det svenska systemet är begränsade. Plattformen är redan väl förberedd, och vi ser inga större investeringar som nödvändiga för att möjliggöra en smidig övergång till den svenska marknaden", uppger Briox-chefen.
I likhet med andra aktörer i branschen, tex Fortnox, kommer företaget att använda sig av transparent prissättning.
"Vi tillämpar en transparent prissättning som vi redan kommunicerar på vår hemsida på befintliga marknader, och vi förväntar oss inga större avvikelser från detta för vårt svenska erbjudande. Prisnivån kan variera mellan olika marknader, men vi kommer att fortsätta vara tydliga och transparenta när det gäller våra priser", uppger Lindblom.