Briox ökar ARR
Affärssystembolaget Briox ökade antalet användarlicenser samt de återkommande intäkterna i det andra kvartalet. Resultatet minskade.
Omsättningen steg 3,6 procent till 2,9 miljoner kronor (2,8).
Årligt återkommande intäkter, ARR, var vid periodens utgång 19,6 miljoner kronor och antalet användarlicenser 19 626 stycken. Under kvartalet ökade faktisk ARR med 25 procent, mätt som årstakt.
Ebitda-resultatet blev -4,3 miljoner kronor (-3,5).
Rörelseresultatet blev -7,2 miljoner kronor (-6,0). Resultatet före och efter skatt var -7,2 miljoner kronor (-6,0). Resultat per aktie uppgick till -0,11 kronor (-0,10).
Kassaflödet från löpande verksamhet uppgick till -3,2 miljoner kronor (-2,9).
"Årets andra kvartal präglades av ett fortsatt fokus på att ställa om verksamheten för att nå ett positivt kassaflöde inom ramen för den genomförda nyemissionen. Vi ligger i fas med den plan för kassaflödet som sattes vid årsskiftet", uppger vd Johan Nordqvist i rapporten.
Företaget har tre viktiga strategiska områden som man arbetar med - omställning av partnermodell, lansering av nya appen för mikroföretagare och stärkt produkterbjudande samt tre reviderad prismodell och merförsäljning till existerande kundbas.
Briox, Mkr | Q2-2024 | Q2-2023 | Förändring |
Nettoomsättning | 2,9 | 2,8 | 3,6% |
Ebitda | -4,3 | -3,5 | |
Rörelseresultat | -7,2 | -6,0 | |
Resultat före skatt | -7,2 | -6,0 | |
Nettoresultat | -7,2 | -6,0 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,11 | -0,10 | |
Kassaflöde från löpande verksamhet | -3,2 | -2,9 |