Bra tillväxt och orderingångstillväxt från ASTG - Redeye
ASTG levererade en bra tillväxt och orderingångstillväxt, förmedlar analyshuset Redeye i en uppdragsanalysuppdatering.
Försäljningen landade på 19 miljoner kronor, vilket är den högsta nivån under ett kvartal som noterats. Nyförvärvet Satmissions bidrag var något högre än vad Redeye hade räknat med.
Vidare kommenterar man beslutet att omvandla ASTG till varumärket Kebni, vilket ses positivt i ljuset av den nya tillväxtplanen.
Bolaget har noterat ökad försäljningsaktivitet, trots coronapandemin. Även om ledtiderna vanligen är långa bedömer analyshuset att ledtiderna inom Satmission kan vara relativt korta.
Efter den senaste rapporten väljer man att höja försäljningsprognosen för helåret. Opex-investeringar väntas öka. Redeye väntar sig dock ingen större förändring i värderingen då den långsiktiga synen på bolaget är oförändrad.
Carl Becht
[email protected]
Nyhetsbyrån Finwire