Blick Global avser genomföra företrädesemission och riktad emission på totalt 29 miljoner kronor
Adtech-bolaget Blick Globals styrelse har beslutat om att genomföra en företrädesemission på högst 24,9 miljoner kronor samt en riktad emission på 4,1 miljoner kronor. Det framgår av ett pressmeddelande.
Villkoren i företrädesemissionen är att en befintlig aktie berättigar till en uniträtt. Fyra uniträtter ger rätt att teckna en unit, som består av sex aktier och en vederlagsfri teckningsoption av serie TO1. Emissionen omfattar nästan 1,04 miljoner units.
Teckningskursen per unit är 24 kronor, vilket motsvarar en rabatt på cirka 33 procent efter utspädning jämfört med senaste stängningskursen måndagen den 2 januari.
Emissionen är garanterad till 61,5 procent genom teckningsåtaganden och garantier.
Vad gäller den riktade emissionen är den till ett mindre antal större investerare.
Den totala utspädningseffekten från båda emissionerna uppgår till maximalt cirka 60,4 procent.
Blick avser att använda merparten av emissionslikviden till att finansiera köpeskillingen av Brand Legends (15 miljoner kronor), och resten till reglering av brygglån samt potentiella framtida förvärv.