Björn Borg höjer tillväxtmålet till minst 10 procent
Varumärkesbolaget Björn Borg har beslutat att höja sitt tillväxtmål för den årliga omsättningstillväxten till minst 10 procent. Det tidigare målet var 5 procent.
"Björn Borgs styrelse har antagit nedanstående långsiktiga finansiella mål, inklusive en ökning av tillväxtmålet, då koncernen strävar efter en hållbar och lönsam omsättningstillväxt genom expansion inom sina tre huvudkategorier, Underkläder, Sportkläder och Skor", heter det i pressmeddelandet.
De nya finansiella målen är som följer:
- Årlig omsättningstillväxt på minst 10 procent (tidigare 5 procent)
- Årlig rörelsemarginal på minst 10 procent (oförändrat)
- En årlig utdelning om minst 50 procent av nettoresultat efter skatt (oförändrad)
- Soliditeten bör inte understiga 35 procent (oförändrad)