Bahnhof har tackat nej till ett par förvärv, vd vill lyfta satsningen i Finland - Afv
Bredbandsoperatören Bahnhof rapporterade ett stabilt tredje kvartal där omsättningen ökade med 7,7 procent och rörelseresultatet var 2,8 procent högre än motsvarande kvartal i fjol.
Bolaget växte med 7 299 nya fiberkunder i kvartalet och har nu 477 738 kunder.
"Vi växer och tar marknadsandelar av våra konkurrenter, speciellt på privatsidan. Så det är ju roligt. Vi har haft mycket kampanjer som riktar sig till både villaägare och bostadsrättsföreningar", säger vd Jon Karlung till Affärsvärlden.
Jon Karlung vill lyfta satsningen i Finland, som nu börjar ta fart. Bolaget växer där helt organiskt och har byggt upp kundtjänst, medarbetare och säljavdelning som är på plats i landet.
Bahnhof har en stark balansräkning med 660 miljoner kronor i likvida medel. Karlung avslöjar att bolaget tackat nej till ett par förvärv i år.
"De valde vi att inte göra. Och med facit i hand var det bra. Konkurrenterna som köpt dem har nu tappat en del av den kundbasen. Det finns ofta en anledning till att nåt är till salu", säger vd:n, som kallar sig själv för en "försiktig general" och inte vill göra några äventyrliga projekt.