Aventura knoppar av affärsområdesdel och lanserar digitalt B2B marknadsföringsbolag
E-handelsacceleratorn Aventura knoppar av en del av affärsområdet Business Enabler och skapar Headway som blir ett helägt dotterbolag. Det framgår av ett pressmeddelande.
Headway är ett digitalt marknadsföringsbolag som hjälper tech- och B2B-bolag att lansera och växa i Kina genom en bred portfölj av lösningar, skriver bolaget.
Omsättningen för det nya dotterbolaget förväntas under 2021 uppgå till cirka 10 miljoner kronor pro-forma och bolaget väntas vara vinstdrivande. Då Headway är helägt kommer resultatet till fullo att inkluderas i gruppens resultat.
”Headway:s verksamhet har visat imponerande tillväxt det senaste året och det är tydligt att bolaget har hittat en växande nisch. Under förra året var Kina den största destinationen globalt för utländska direktinvesteringar. Innovativa industri- och techbolag från hela världen försätter att söka sig till Kina för tillväxt. Headway har goda möjligheter att bli en ledande aktör for att hjälpa mindre och medelstora B2B- och techbolag att kommersialisera sitt erbjudande och teknik i Kina”, kommenterar Gustav Åström, vd på Aventura Group.