Arctic Blue Beverages växer på finska marknaden och Laku får internationell framgång
Bryggeriet Arctic Blue Beverages meddelar framsteg på den finska marknaden, vilket återspeglas av de senaste statistiken samt framgångarna med den nya produkten Arctic Blue Laku.
Bryggeriet ökade sin försäljning av dess gin med 7 procent under första kvartalet, trots att Finlands motsvarighet till Systembolaget, Alko, redovisade en minskning av produktkategorin med 6,1 procent under perioden januari-maj.
Lakus vinst i Singapore World Spirits Competition beskrivs vidare ha ökat intresset för produkten på de europeiska och asiatiska marknaderna.
"Arctic Blue Laku är en mycket bra utvidgning av vårt produktutbud och vi har blivit överraskade av all den positiva feedback vi har fått på så kort tid. Vinsten i Singapore stöder vår Asienstrategi väl genom att differentiera oss från våra konkurrenter och öka medvetenheten om våra premiumprodukter bland asiatiska konsumenter", säger Valtteri Eroma, vd för Arctic Blue Beverages.
Laku finns tillgängligt i 265 av Alko:s butiker.