Appspotr märker lite längre beslutsprocesser hos Studio-kunder enligt vd - nyhetsbrev
Det har varit en intensiv höst och vinter för mjukvarubolaget Appspotrs marknadsteam. De kampanjarbeten som bolaget hållit under perioden har presterat vilket gör marknads- och kommunikationschefen Johan Nerman nöjd. Det uppger han i bolagets sista nyhetsbrev för året.
”Båda de kampanjer vi kört visar långt bättre kvantitativa siffror än branschsnittet”, säger Nerman.
På frågan om hur kampanjarbetet kommer se ut framöver svarar Nerman att bolaget fortfarande har fullt upp med att konvertera de free trial-användare som tillkommit på plattformen till betalande användare.
I månadsbrevet svarar som brukligt vd Patric Bottne på frågor från aktieägare. En av dessa är om bolaget siktar på att skala upp försäljningen under 2022. Svaret från Bottne är att bolaget kommer att skala upp försäljningen när man ser att de konverteringsgrader som man mäter i kundresan till betalande kund uppnår de värden och målsättningar som man tagit fram för de olika kampanjer som bedrivs.
Han kommenterar också det svaga ARR-utfallet i tredje kvartalet och vad man kan förvänta sig vid nästa kvartalsrapport.
"Man kan förvänta sig att vår verksamhet utvecklas åt rätt håll i enlighet med vad vi har kommunicerat tidigare. Rent konkret tar det dock lite tid innan insatser för att öka tillväxten ger fullt utslag i våra siffror på grund av att vi erbjuder testperioder för nya kunder, och dessutom märker vi i allmänhet av lite längre beslutsprocesser för Studios-kunder", säger Bottne.