Appspotr har släppt nytt månadsbrev, kommenterar onlineförsäljningen och Sri Lanka-förvärvet
Mjukvarubolaget Appspotrs beslut att göra det möjligt att köpa självservice-tjänsterna No Code och Low Code online med 30 dagars pröva på-period och kortbetalning utgör ett viktigt steg i att bli tillgängliga för en massmarknad. Det uppges i senaste månadsbrevet.
”Med den här satsningen positionerar vi Appspotr i frontlinjen inom low-code. Ingen annan plattform med lika avancerade möjligheter som Appspotr erbjuder så förmånliga självservice-erbjudanden. Vårt huvudsakliga mål med den här satsningen är att öka vår ARR snabbare genom att få en bredare och djupare användarbas som består av både företag och privatpersoner”, säger Appspotrs vd Patric Bottne.
I månadsbrevet kommenteras också bolagets förvärv av ett utvecklingsbolag i Sri Lanka.
Köpet omfattar ett tomt bolag som i sin tur ska rekrytera personal. Men enligt vd Patric Bottne är detta en felaktiga uppfattning då man anställer personer som utvecklat plattformen i flera år.
”Så det är befintlig personal det handlar om snarare än nyrekryteringar. Fördelen med att genomföra förvärvet på detta sätt rent strukturellt är att vi får ett helt rent bolag (utan annan verksamhet som måste avvecklas etc.) som smidigt kan lyftas in i Appspotr-koncernen”, säger Bottne.