Anotos verksamhetsförändringar är igång, lanserar Livepen i början på oktober
Teknikbolaget Anoto meddelar att bolagets verksamhetsförändringar är i full gång. Efter de nyligen tillkännagivna rekryteringarna har bolagets nya ledningsgrupp tillträtt med syftet att styra koncernen i en ny riktning. Det framgår av ett pressmeddelande.
I början av oktober, lagom till Black Friday och storhelgerna, lanserar bolaget ”Livepen”, en ny, prisvärd digital penna som släpps tillsammans med den tillhörande ”Livepen”-appen.
Samtidigt pågår utvecklingen av ett nytt varumärke som ska omfatta alla produkter och tjänster. Lanseringen av ”Livepen” är första steget på den resan och ledningen bjuder in en kärngrupp av ”superanvändare” av ”Livepen” att bli ständiga ambassadörer för varumärket. Dessa ambassadörer ska även hjälpa till med att styra varumärkets utveckling.
- Med kärngruppen på plats ser jag verkligen fram emot att byta växel och rivstarta den här verksamhetsförändringen. Genom att anta en mer datadriven metod kan man förvänta sig produkter, tjänster och kommunikation från oss som gör användare uppmärksamma på en värld där anteckningar skrivna med bläck kan integreras sömlöst i deras alltmer digitala vardag, kommenterar vd Mats Karlsson.