Analyst Group ser attraktiv utveckling för Björn Borgs tillväxt och marginaler framöver
Björn Borgs utmaning består i att förändra konsumenters uppfattning av bolaget som ett underklädesvarumärke till ett sportmodemärke. Det skriver Analyst Group i en uppdragsanalys.
Detta strategiska skifte har varit centralt i företagets vision sedan 2014 och har gett anmärkningsvärda framsteg, drivet av utökade investeringar i sociala medier och framgångsrika lanseringar av nya sportkollektioner.
Analyst Group förutspår en attraktiv utveckling för tillväxten framöver vilket ser lovande ut för ökade marginaler.
Med en prognosticerad ebit nästa år på 131 miljoner kronor och en framåtblickande ebit-multipel på 12 gånger, ger detta ett potentiellt värde på 61,3 kronor per aktie (64,6) i ett basscenario, skriver Analyst Group.
Björn Borg stiger idag 1 procent och noteras för närvarande till 56,16 kronor på Stockholmsbörsen.