Aggregate Media investerar i Bärtas pågående kapitalanskaffning
Aggregate Media, som investerar i mediautrymme, ingår teckningsförbindelse om 4 miljoner kronor i Bärtas pågående kapitalanskaffning via Pepins. Totalt har Bärta i den pågående nyemission tagit in cirka 14 miljoner kronor från nästan 600 aktieägare.
- Det är väldigt glädjande att Bärta får med sig Aggregate Media i denna kapitalanskaffning. Det kommer skapa fantastiska förutsättningar för att brett marknadsföra Bärtas produkter i Aggregates kanaler. Vilket i förlängningen kommer bidra till ökad varumärkeskännedom och ökad försäljningstillväxt för Bärta, kommenterar Martin N Larsson från Pepins, i ett pressmeddelande.
Nu har Bärta fått med sig tre namnstarka investerare i denna kapitalanskaffning vilket lägger en bra grund för avslutningen av 2022 men också för nästa år.
- Kapitalet är alltid viktigt men med Almi Invest, Kale United och nu Aggregate Media får Bärta också in strategiska resurser som kan bidra till arbetet inom respektive kompetens, fortsätter Martin N Larsson.
Pepins uppger också att det som vanligt är först-till-kvarn-principen som gäller på Pepins. Om maxbeloppet på 15 miljoner kronor uppnås innan 24 augusti så stängs kapitalanskaffningen tidigare.