Adverty släpper intäktsprognoser för 2024-2026 och lanserar nytt annonsformat
Annonsplattformbolaget Adverty lägger fram en intäktsprognos för året och spår en försäljning om 52 miljoner kronor. Under 2023 omsatte bolaget 50,7 miljoner kronor.
För de kommande åren tror Adverty på betydande tillväxt. För 2025 väntas intäkterna öka till 128 miljoner kronor och vidare till 301 miljoner år 2026.
"I samband med utvecklingen och lanseringen av In-Play 2.0 har Adverty riktat sitt fokus mot framtida tillväxt, vilket har medfört ett temporärt minskat fokus på försäljning för att möjliggöra en framgångsrik utrullning av In-Play 2.0 under det tredje och fjärde kvartalet 2024. Trots detta förväntas bolaget uppnå en omsättning om 52 miljoner kronor för helåret 2024, vilket är i linje med omsättningen för 2023", skriver bolaget i ett uttalande.
Prognoserna släpps i samband med att bolaget presenterar en ny generation av sitt annonsformat, In-Play 2.0.
"Den globala marknaden för mobilappannonsering uppgick 2023 till cirka 1 700 miljarder kronor och förväntas växa till cirka 7 500 miljarder kronor till 2032. Potentialen för In-Play 2.0 är således enorm, och bolaget ser stora möjligheter för exponentiell tillväxt under de kommande åren", skriver Adverty.