Adverty ökar omsättningen rejält och minskar rörelseförlusten
Annonsplattformbolaget Adverty redovisar ökande omsättning under andra kvartalet jämfört med samma period året innan. Samtidigt minskade även rörelseförlusten.
Omsättningen steg 211,1 procent till 8,4 miljoner kronor (2,7). Kvartalet uppges vara det näst starkaste i bolagets historia.
Ebitda-resultatet blev -2,4 miljoner kronor (-5,9).
Rörelseresultatet blev -3,9 miljoner kronor (-7,0).
Resultatet före skatt var -4,3 miljoner kronor (-7,0). Resultatet efter skatt blev -4,3 miljoner kronor (-7,0). Resultat per aktie hamnade på -0,13 kronor (-0,22).
"Vi ser att besparingsåtgärderna nu får full effekt från och med det tredje kvartalet i år, vilket innebär en väsentlig skillnad i kostnadsmassa framöver", skriver bolagets vd, Jonas Söderqvist och fortsätter.
"Slutligen vill jag säga att vi är glada över den långsiktiga finansieringsform vi har implementerat och som innebär att bolaget är fullt finansierat framöver."
Adverty, Mkr | Q2-2023 | Q2-2022 | Förändring |
Nettoomsättning | 8,4 | 2,7 | 211,1% |
EBITDA | -2,4 | -5,9 | |
Rörelseresultat | -3,9 | -7,0 | |
Resultat före skatt | -4,3 | -7,0 | |
Nettoresultat | -4,3 | -7,0 | |
Resultat per aktie, kronor | -0,13 | -0,22 |
http://media.finwire.com/media/FWS008C81D-table-1