Adverty lanserar ny teknik för demografiskt realtidsriktade In-Play-annonser
Annonsplattformbolaget Adverty lanserar tillsammans med Numbereight en ny teknik för demografiskt realtidsriktade In-Play-annonser och “privacy-first” adresserbarhet. Det framgår av ett pressmeddelande.
Den nya tekniken, som är utvecklad av Numbereight, möjliggör för annonsörer att kunna exakt rikta in sig på användares ålder och kön utan att förlita sig på personliga identifierare eller personligt identifierbar information, PII. Tekniken implementeras nu i Advertys In-Play-annonsformat för mobilspel.
"Samarbetet introducerar ny teknik för fullt adresserbart spelinventarium inom In-Play-formatet och tillsammans ger Adverty och Numbereight varumärken omfattande datadrivna insikter och möjligheten att nå sina önskade målgrupper precist och effektivt, vilket kan komma att helt förändra spelplanen för varumärkesannonsering i mobilspel", heter det.
"Detta samarbete kommer att omforma personlig annonsering samtidigt som användarnas integritet respekteras och det är Big Thing för denna bransch", säger Jonas Söderqvist, vd för Adverty.