Adtraction uppdaterar utdelningspolicy - siktar på att dela ut 30-60 procent av nettovinsten
Adtraction, som driver en plattform inom digital marknadsföring, uppdaterar sin utdelningspolicy. Över tid siktar bolaget nu på att dela ut mellan 30-60 procent av det justerade nettoresultatet, framgår det av ett pressmeddelande.
Företaget planerar även att fortsätta fokusera på tillväxt och förvärv då styrelsen anser att den finansiella ställningen är tillräckligt god för att både stödja tillväxt och utdelning.
"Adtraction är ett lönsamt bolag med starka kassaflöden och en nettokassa. Vi har visat att vi kan genomföra förvärv och samtidigt bibehålla en stark finansiell ställning. Vi vill gå tillbaka till våra rötter och börja dela ut igen. Jag vill dock vara tydlig med att vi även i fortsättningen kommer att prioritera förvärv när rätt möjligheter dyker upp och att vi även framgent prioriterar tillväxt. Plattformsaffären handlar om volym och vi måste fortsätta växa för att över tid nå våra lönsamhetsmål", kommenterar vd och grundare Simon Gustafson.
Adtractions övriga finansiella mål kvarstår om en årlig nettoomsättningstillväxt om över 20 procent på medellång sikt, genom en kombination av organisk tillväxt och förvärv, samt en ebita-marginal om minst 7 procent på medellång sikt.