Adtraction inleder samarbete med Syncro för användning av Collabs
Adtraction, som driver en plattform inom digital marknadsföring, inleder samarbete med Syncro Group för användning av influencer marketing-plattformen Collabs. Det framgår av ett pressmeddelande.
"Samarbetet syftar till att skapa fler möjligheter inom influencer marketing, genom att kombinera Adtractions annonsörer inom e-handel med Collabs omfattande utbud av influencers. Collabs plattform är utformad för att snabbt identifiera relevanta profiler, bygga kampanjer och rekrytera influencers", heter det i pressmeddelandet.
Syncro Group och Adtraction delar på den provision som skapas via Collabs plattform inom ramen för samarbetet. Collabs är ett dotterbolag till Syncro Group.
"Jag är otroligt glad över att vi tecknar partnerskap med den ledande aktören i Norden inom digital marknadsföring. Det här är precis den typ av kontrakt som visar på skalbarheten i vår plattform och tar oss till nästa nivå", säger Fredrik Grufvisare, vd för Collabs.