X tappar ännu en annonsör – reklamen ger inte bra nog resultat
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

X tappar ännu en annonsör – reklamen ger inte bra nog resultat

X tappar ännu en annonsör – reklamen ger inte bra nog resultat

Amerikanska detaljhandelsföretaget Walmart har beslutat att upphöra med sin annonsering på mikrobloggen X, rapporterar Wall Street Journal. Företaget menar att detta beslut inte är kopplat till Elon Musks uttalanden på eller utanför plattformen, utan till att reklamen helt enkelt inte levererade de förväntade resultaten.

Walmart, en av världens största detaljhandelskedjor, har valt att avbryta sin annonsering på mikrobloggen X. Detta kommer som följd av att reklamen inte presterade enligt företagets förväntningar. En talesperson för företaget förklarade till Wall Street Journal att "Vi har helt enkelt minskat utgifterna över tid för att anpassa oss till resultatet."

Detta skriver The Wall Street Journal, rapporterar nyhetsbyrån Finwire.

Walmart följer i fotspåren av andra stora företag

Sedan Elon Musk, VD för Tesla och SpaceX, förvärvade mikrobloggen X förra året, har flera stora företag valt att dra tillbaka sin annonsering från plattformen. Walmart är det senaste i raden av dessa företag, men betonar att beslutet inte har något att göra med Musks uttalanden, varken på eller utanför plattformen.

Det återstår att se vilka konsekvenser denna trend av minskad annonsering på X kommer att ha för plattformens framtid.

Nyhetsbrev