Scandic Hotels uppdaterar lojalitetsprogram – ska dubbla antalet medlemmar
Scandic Hotels har lanserat en omarbetad version av sitt lojalitetsprogram, Scandic Friends. Det nya programmet innehåller flera uppdateringar och är designat för att förbättra medlemsupplevelsen och locka fler medlemmar. Scandic Friends har idag tre miljoner medlemmar och företaget siktar på att dubbla detta antal till år 2030.
- Antalet medlemsnivåer ökar från fem till sju.
- Enklare att tjäna och lösa in poäng.
- Målet är att fördubbla antalet medlemmar till 2030.
Enligt Finwire har hotelloperatören Scandic Hotels gjort en större uppdatering av sitt lojalitetsprogram, Scandic Friends. Antalet nivåer som medlemmarna kan uppnå har utökats från fem till sju, och varje nivå erbjuder unika förmåner. Dessutom har det blivit enklare för medlemmarna att både tjäna och lösa in poäng, samt att ta del av de olika förmånerna som programmet erbjuder. Det nya programmet lanserades idag.
Förbättrad medlemsupplevelse och nya partnerskap
Scandic Hotels vd och koncernchef Jens Mathiesen betonade vikten av lojala och återkommande gäster för företagets tillväxt och gemenskap. "Lojala och återkommande gäster är väldigt viktigt för oss på Scandic. De driver inte bara vår tillväxt, utan skapar också en stark och stabil gemenskap kring våra varumärken. Vi har nu en solid plattform för en förbättrad medlemsupplevelse och skapat förutsättningar för en fortsatt utveckling av programmet och nya spännande partnerskap. Detta tillåter oss att fortsätta bygga långvariga relationer med starkare incitament att välja Scandic för framtida hotellbokningar," säger Mathiesen.
Scandic Friends: en viktig del av verksamheten
Scandic Friends har idag tre miljoner medlemmar, och företaget har satt ett ambitiöst mål att dubbla antalet medlemmar till år 2030. I dagsläget representerar medlemmarna i Scandic Friends cirka 38 procent av alla sålda rumsnätter på hotellkedjan. Detta indikerar hur betydelsefullt lojalitetsprogrammet är för Scandics affärsverksamhet.
Scandic Hotels Group är en ledande aktör inom hotellbranschen, med fokus på mellanklasshotell främst i Norden. Företaget grundades 1963 under namnet Esso Motorhotell och bytte till Scandic 1984. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Enligt Börskollen har Scandics aktie 35 072 ägare hos nätmäklaren Avanza och 8 934 ägare hos Nordnet vid senaste mätningen.