Ökad vinst för Hermès
Det går trögt för flera lyxvarumärken, men franska Hermès kan visa upp en ökad vinst i den senaste kvartalsrapporten. Försäljningen uppgick till 7,5 miljarder euro, motsvarande närmare 88 miljarder kronor för det första halvåret i år.
Det går trögt för flera lyxvarumärken, men franska Hermès kan visa upp en ökad vinst i den senaste kvartalsrapporten.
Försäljningen uppgick till 7,5 miljarder euro, motsvarande närmare 88 miljarder kronor för det första halvåret i år. Och det är en ökning med 12 procent jämfört med motsvarande period i fjol.
Nettovinsten landade på 2,4 miljarder euro, en ökning med 6,4 procent.
I onsdags kom Guccis ägare Kering med sin delårsrapport. Den visade bland annat att bolagets nettovinst för halvåret sjunkit kraftigt.
Även den franska lyxgiganten LVMH, med märken som Louis Vuitton och Christian Dior, portföljen, har kommit med en rapport som visade på en minskad nettovinst.
Källa: TT