New Waves varumärke Craft Sportwsear expanderar till USA

Det svenska företaget New Wave Group, känd för sina varumärken inom sport och inredning, expanderar nu på den amerikanska marknaden genom sitt varumärke Craft Sportswear. Craft har ingått ett flerårigt avtal med IFA New England, en av USA:s största fotbollsföreningar.
- Craft Sportswear har tecknat ett femårigt avtal med IFA New England.
- Avtalet markerar New Waves första stora satsning på teamwear i Nordamerika.
- New Wave Group äger flera kända varumärken inom sport och inredning.
Enligt nyhetskällan Finwire har New Waves varumärke Craft Sportswear slutit ett femårigt avtal med IFA New England, en framstående fotbollsförening i USA med 4 000 aktiva ungdomar. Avtalet innebär att Craft kommer att förse föreningens spelare och tränare med matchställ och träningskläder.
Strategisk expansion på den amerikanska marknaden
Avtalet med IFA New England ses som ett strategiskt första steg för New Wave Group att etablera sig på den amerikanska marknaden för teamwear. Craft Sportswear har redan etablerat sig inom detta segment i Europa och hoppas nu på liknande framgångar i Nordamerika.
Under de senare åren har vi utvecklat ett erbjudande för teamwear inom ett flertal sporter på den europeiska marknaden. Det känns väldigt roligt att se att vår strategi även passar den amerikanska marknaden och redan efter tre månader på kontinenten väljer en av USAs största fotbollsföreningar Craft som samarbetspartner för de kommande fem åren. Stefan Persson, vd för Craft of Scandinavia.
New Wave Group och dess varumärken
New Wave Group, med huvudkontor i Göteborg, är aktivt inom sport-, present- och inredningsbranscherna. Företaget äger och vidareutvecklar flera kända varumärken, inklusive Kosta Boda, Craft, Orrefors och Clique. Den största marknaden för koncernen är Norden, men de siktar nu på att expandera ytterligare internationellt.
Aktieägare och marknadsnärvaro
New Wave Group har ett betydande antal aktieägare, med 22 738 registrerade hos Avanza och 4 131 hos Nordnet, enligt den senaste mätningen. Företagets satsningar på nya marknader kan påverka dess aktieägarbas och framtida tillväxtmöjligheter.