Kardashians succémärke öppnar i Sverige
Superkändisen och realitystjärnan Kim Kardashian, med 360 miljoner följare bara på Instagram, grundade sitt klädmärke Skims 2019. Sedan första stund har märket, som riktar in sig på formande underkläder, badkläder och mjukiskläder, gjort succé.
Superkändisen och realitystjärnan Kim Kardashian, med 360 miljoner följare bara på Instagram, grundade sitt klädmärke Skims 2019.
Sedan första stund har märket, som riktar in sig på formande underkläder, badkläder och mjukiskläder, gjort succé. Företaget värderas till över 40 miljarder kronor och 2023 omsatte det 7,9 miljarder kronor.
Nu står det klart att märket kommer även till Sverige, rapporterar Dagens industri. De nya butikerna på NK i Göteborg och Stockholm slår upp dörrarna redan nu i veckan.
Skims har i år bland annat lanserat en kampanj med den brittiske fotbollsspelaren Jude Bellingham, bara dagar innan EM och en annan med Lana del Rey samma dag som hon var huvudartist på Coachella-festivalen.
De samtidsanpassade kampanjerna spelar in i företagets framgång, tror vd:n och medgrundaren, svenske Jens Grede.
– När man lyckas klocka sådana händelser blir det absolut en stor effekt. Det är roligt att vara del av populärkulturen, det är en stor del av vårt varumärke, och något som Kim är expert på, säger han till Di.
Källa: TT