Inloggningsproblem hos Nordea

Nordeas nätbank upplever tekniska problem vilket har lett till inloggningsproblem för bankens användare. Banken jobbar för tillfället med att lösa problemet men kan ännu inte ge någon prognos för när tjänsten kommer att vara tillgänglig igen.
- Tekniska problem hos Nordeas nätbank stör inloggningen för användare.
- Problemet omfattar även inloggningen via Nordeas app.
- Nordea jobbar på att lösa problemet, men det är ännu oklart när det kommer vara löst.
Enligt uppgifter från Nordea handlar det om ett internt tekniskt problem. Banken har inte kunnat ge någon tidsuppskattning för när problemet kommer att vara löst, men de arbetar för fullt med att få ordning på situationen.
Problem även med appen
De tekniska problemen sträcker sig även till bankens app. Användare rapporterar att de inte kan logga in via appen på grund av problemet. Dessutom rapporterar vissa kunder som lyckats logga in att vissa funktioner saknas eller inte fungerar som de ska.
Detta skriver Dagens Industri, rapporterar nyhetsbyrån Finwire.
Arbete pågår för att lösa problemet
Banken har bekräftat att de är medvetna om problemet och att de för närvarande arbetar med att åtgärda det. Trots detta kan de i nuläget inte ge någon prognos för när problemet kommer att vara löst.