Bazoom Group har sålts i en rekordaffär till Hawk Infinity för att ytterligare öka den globala närvaron
I ett banbrytande förvärv har det norska investmentbolaget Hawk Infinity köpt den Århusbaserade teknikjätten Bazoom Group.
- Norska investmentbolaget Hawk Infinity har köpt Bazoom Group.
- Deras plattformen syftar till att effektivisera företagens sätt att arbeta med SEO.
- Bazoom siktar nu på ytterligare internationell expansion.
Förvärvet understryker Bazooms värde och inflytande inom digital marknadsföring, särskilt inom sökmotoroptimering (SEO).
Med över 5 000 kunder över hela världen har Bazoom säkrat sin ställning som en pålitlig ledare inom digitala marknadsföringslösningar.
Bazoom grundades av Nicolai Klausen och Nikolaj Østergaard och har vuxit till en ledande global plattform som kopplar samman mer än 80 000 medier över hela världen på en dynamisk digital marknadsplats.
Plattformen har inte bara effektiviserat företagens sätt att arbeta med SEO, utan även omdefinierat hur annonsörer och medier samarbetar för att få maximal effekt online.
”Efter förvärvet kommer Bazoom att expandera sin närvaro på marknaderna i USA och Storbritannien ännu mer intensivt och välkomna företag i dessa högprofilerade regioner att ansluta sig till sitt nätverk.”
Det strategiska fokuset syftar till att få in ännu fler partners i dessa konkurrensutsatta miljöer och stärka Bazooms position som en ledare inom digital marknadsföring.
Bazooms framgångssaga började lokalt men växte snabbt bortom Danmark. År 2021 flyttade medgrundaren Nicolai Klausen till USA för att leda tillväxten, och sedan dess har Bazooms intäkter skjutit i höjden och förväntas överstiga 30 miljoner euro i slutet av 2024.
Med den erfarna VD:n Rasmus Aksglæde, som tidigare arbetat för Coloplast och Maersk, är Bazoom redo att göra ett kraftfullt intryck på den globala marknaden.
Nu är den perfekta tiden för företag som vill stärka sin digitala närvaro genom att gå med i Bazooms växande community och dra nytta av dess avancerade SEO-lösningar.
Avslutningsvis tog Bazoom nyligen hem priset för “Bästa marknadsföringsverktyg” på SiGMA Europe, vilket fastslår deras position som branschledare.