Bättre än väntat för norsk livsmedelsjätte
Den norska livsmedelskoncernen Orkla – med varumärken som Felix, Bob och Abba i portföljen – redovisar ett kraftigt vinstlyft för årets andra kvartal. Vinsten före skatt lyfte till 2,6 miljarder norska kronor.
Den norska livsmedelskoncernen Orkla – med varumärken som Felix, Bob och Abba i portföljen – redovisar ett kraftigt vinstlyft för årets andra kvartal.
Vinsten före skatt lyfte till 2,6 miljarder norska kronor. Det kan jämföras med 1,8 miljarder i vinst under motsvarande kvartal ett år tidigare.
Intäkterna stiger marginellt till 17,2 miljarder, upp från 17,1 miljarder
"Den positiva trenden sedan början av året har fortsatt under andra kvartalet", skriver vd Nils K Selte i en kommentar.
Orklas aktie har inför rapporten ökat med nästan 12 procent i värde på Oslobörsen, vilket är något mer än börsen i övrigt.
Källa: TT