Avanza drabbas återigen av tekniska problem
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Avanza drabbas återigen av tekniska problem

Avanza drabbas återigen av tekniska problem

Den populära nätmäklaren Avanza upplever ännu en gång tekniska svårigheter. Denna gång är det kundernas möjlighet att lägga fondorder och se vissa kontouppgifter som påverkas. Trots problemen rapporteras aktiehandeln vara opåverkad.

  • Avanza rapporterar att det inte går att lägga fondordrar eller visa vissa sidor på deras plattform.
  • Aktiehandeln är dock inte påverkad av dessa tekniska problem.
  • Det här är inte första gången Avanza drabbas av tekniska problem. De har haft liknande problem upprepade gånger under de senaste åren.

Avanza meddelade på sin hemsida att "just nu går det inte att lägga fondordrar eller visa vissa sidor. Felsökning pågår". Information om problemet spreds främst via företagets hemsida och sociala medier.

Aktiehandeln fortsätter som vanligt

Trots tekniska problem med fondorder och kontouppgifter, har Avanza bekräftat att aktiehandeln inte är påverkad. Detta meddelades av företagets presstalesperson Sofia Svavar i en intervju med Di.

Detta skriver Dagens Industri, rapporterar nyhetsbyrån Finwire.

Återkommande tekniska problem hos Avanza

Detta är inte första gången Avanza drabbas av tekniska problem. De har haft liknande problem upprepade gånger under de senaste åren. Detta har lett till frustration bland användare och frågor om företagets förmåga att hantera tekniska frågor.

Om Avanza Bank

Avanza Bank är ett bolag från Sverige och listat på Large Cap. Bolaget verkar inom sektorn Finans & Fastighet och aktien har 64851st ägare hos Avanza samt 4572st ägare hos Nordnet vid senaste mätningen.

Avanza Bank bedriver bankverksamhet. Tjänsterna som levereras inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt diverse pensionserbjudanden. Kunderna består av både privata aktörer samt företagskunder, med störst närvaro inom den nordiska marknaden. Tjänsterna nås huvudsakligen digitalt. Banken startade sin verksamhet 1999 och har idag sitt huvudkontor i Stockholm.

Nyhetsbrev