Avanza Bank brottas åter med IT-strul
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Avanza Bank brottas åter med IT-strul

Avanza Bank brottas åter med IT-strul

Avanza Bank, den populära nätmäklaren, har än en gång stött på IT-relaterade problem. Både företagets hemsida och mobilapplikation har varit störda under morgontimmarna, vilket resulterat i att användare inte kunnat utnyttja vissa tjänster fullt ut. Det rapporterar Dagens industri.

Under morgonens lopp har användarna upplevt problem att nå både hemsidan och appen. En del kunder har haft svårt att komma åt vissa funktioner, vilket har lett till frustration och besvär.

Detta skriver Dagens Industri, rapporterar nyhetsbyrån Finwire.

Avanza Bank felsöker problemet

Avanza Bank har bekräftat problemen och meddelar att de arbetar med felsökning för att återställa tjänsterna till normalt läge. "Som ni märker så är det svårt att nå app och sajt för en del kunder för tillfället, vi felsöker och hoppas snart vara tillbaka till normalt läge. För orderläggning kontakta mäklarbordet på 08-409 42 000", skriver Avanza i ett inlägg på X.

Detta är inte första gången Avanza Bank har haft problem med sina IT-system. Det återstår att se hur snabbt de kan lösa de aktuella problemen och återställa fullständig service till sina användare.

Om Avanza Bank

Avanza Bank är ett bolag från Sverige och listat på Large Cap. Bolaget verkar inom sektorn Finans & Fastighet och aktien har 66781st ägare hos Avanza samt 4718st ägare hos Nordnet vid senaste mätningen.

Avanza Bank bedriver bankverksamhet. Tjänsterna som levereras inkluderar bland annat sparande i aktier, fonder, sparkonton samt diverse pensionserbjudanden. Kunderna består av både privata aktörer samt företagskunder, med störst närvaro inom den nordiska marknaden. Tjänsterna nås huvudsakligen digitalt. Banken startade sin verksamhet 1999 och har idag sitt huvudkontor i Stockholm.

Nyhetsbrev