Ferraris paradoxala framgångsknep: ”Lyxföretag”
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Ferraris paradoxala framgångsknep: ”Lyxföretag”

Ferraris paradoxala framgångsknep: ”Lyxföretag”

Ferrari sålde inte ens 14 000 bilar förra året.

Det är receptet bakom den italienska lyxbilstillverkarens oerhörda framgång. Normalt brukar företag försöka sälja så många produkter som möjligt.

När Ferrari lanserade sin senaste modell, F80, tog dock företaget en helt annan väg – den erbjöd den inte till försäljning till allmänheten alls.

Istället var försäljningen.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Denna källa har få eller inga artiklar bakom betalvägg
Läs hela artikeln hos Realtid

Nyhetsbrev