Är det här slutet för den klassiska reklammakaren?
Börskollen - Aktier, fonder och ekonominyheter

Börskollen

För dig med koll på börsen

Nyhet

Är det här slutet för den klassiska reklammakaren?

Är det här slutet för den klassiska reklammakaren?

Den kreativa reklammakaren som kommer på säljande slogans och designar kampanjer går en osäker framtid till mötes.

När artificiell intelligens nu tar klivet in i reklamvärlden hotas tusentals kreativa jobb. Prognosen är dyster – 7,5 procent av alla amerikanska reklamjobb riskerar att försvinna till 2030 på grund av AI, enligt en ny rapport från analysföretaget.

Lorem ipsum dolor sit amet. Est omnis iusto eos velit nostrum et pariatur quod non. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum. Porro dolore rem voluptas iste. Consequuntur nemo id dolores tempora ut quis quis eum

Denna källa har få eller inga artiklar bakom betalvägg
Läs hela artikeln hos Realtid

Nyhetsbrev