VO2 Cap Holding: Fortsatt präglat av utsatt mediemarknad - Penser Access by Carnegie
Agencyutvecklingen överskuggar stark utveckling inom (D)OOH och AdTech
Intäkterna för Q1 minskade med 3% y/y och uppgick till 77 mkr (80 mkr). Segmenten (D)OOH (utomhusannonsering) och AdTech växte med 27% och 98%, vilket är starka siffror med hänsyn till den underliggande marknadsutvecklingen. Display och Agency minskade dock med 12% respektive 24%, vilket medför en negativ nettoeffekt för totala intäkter. Utvecklingen av Display och Agency präglas fortfarande av en tuff underliggande marknad med tuffa marknadsdata för februari, men även dotterbolaget Netrics omställning. Vi anser att tillväxten inom (D)OOH och AdTech var god, och att delar av Displayintäkterna visar god tillväxt (AdProfit & Leeads), samtidigt som vi bedömer att Agencyintäkterna sannolikt kommer att vara fortsatt belastade in i H2 i år.
Länk till analysen i sin helhet: https://mfn.se/a/penser-access/vo2-cap-holding-fortsatt-praglat-av-utsatt-mediemarknad
Länk till analysen i sin helhet: https://researchdocs.carnegie.se/research/2024/05/07/vo220240503.pdf