TOURN: Minskad omsättning i svag annonsmarknad - Penser
Minskad omsättning i svag annonsmarknad
Omsättningen i Q1 blev 22 mkr, vilket var en kraftig minskning med 32% jämfört med det starka Q1 förra året (33). YouTubenätverket Nagato har påverkats av en svagare annonsmarknad med fortsatt lägre intäkt per visning och omsättningen var ner 24% y/y till 12 mkr (16). Tourn är också beroende av när annonsörer bokar sina kampanjer, vilket kan skilja sig åt från kvartal till kvartal. Agenturdelen TOURN Agency minskade omsättningen med 40% y/y och landade på 10 mkr (16). EBITDA kom in i linje med förra året på -2 mkr och TOURN visar på fortsatt god kostnadskontroll.
Länk till analysen i sin helhet: https://docs.penser.se/a/3729/TOURN230511.pdf
Länk till analysen i sin helhet: https://mfn.se/a/penser-access/minskad-omsattning-i-svag-annonsmarknad-tourn