Syncro Group: Växer så det knakar - Mangold
Syncro Group har haft ett händelserikt tredje kvartal där totala intäkter uppgick till drygt 22,6 miljoner kronor, en ökning med 125 procent jämfört med samma period föregående år. Tillväxttakten väntas tillta tack vare lanseringen av de två nya divisionerna influencer marketing och online recruitment. Etableringen i Storbritannien samt det avsiktsförklarade samarbetet med Merging Classified Ventures ger Syncro Group tillgång till marknader över hela världen vilket Mangold anser bör öka tillväxten ytterligare.
Förvärven av Wearecube och Happyr är ett praktexempel på att Syncro Group implementerar sin strategi om att växa genom förvärv och skapa synergier mellan divisionerna. Med integrationen av bolagen spår Mangold att Syncro Group blir lönsamma under 2022. Med två nya intäktsströmmar väntas Syncro Group växa väsentligt under kommande år. Wearecube omsatte 69,4 miljoner kronor under de första 10 månaderna och hade en EBITDA-marginal om 6,6 procent vilket väntas bidra till att Syncro Group blir lönsamma under 2022.
Mangold värderar Syncro Group med en DCF-modell och skruvar upp försäljningsprognoserna för de kommande åren till följd av de två gjorda förvärven samt den efterlängtade lanseringen på den brittiska marknaden. Riktkursen blir 2,81 kronor per aktie, motsvarande en uppsida om cirka 125 procent. Riktkursen är således lägre än föregående analys, framför allt med hänvisning till att antalet aktier ökat i samband med förvärv.
Länk till analysen i sin helhet: https://mb.cision.com/Main/20629/3465575/1505286.pdf