Syncro Group: Tillväxt i linje med mål - Mangold
Syncro Group erhöll 100 miljoner kronor i totala intäkter under 2021 Jämfört med prognosen på 86,5 miljoner kronor. Det motsvarar en ökning om 124 procent jämfört med samma period föregående år. Detta främst drivet av den organiska tillväxten inom Gig-divisionen. De tre förvärven som genomfördes under 2021 kommer vara fullt implementerade i bolaget 2022 vilket bedöms stärka marginalerna och bidra till en hög förvärvsdriven tillväxt under 2022. Om förvärvens resultat inkluderats från början av 2021 hade intäkterna varit 177 miljoner kronor för helåret.
Förvärv gjorda under 2021 väntas bidra till ett bredare tjänsteutbud. Valmöjligheterna för kunderna inom divisionen influencer marketing har ökat då förvärvet av Cube gör att det kombinerade erbjudandet täcker hela utbudet av andra kommersiella aktörer på marknaden. Samtidigt väntas Happyr agera som stöd för Gig-divisionens kunder som kan validera de giggare som ska anställas. Mangold bedömer att det finns stora potentiella synergieffekter framöver då bolagets dotterbolag agerar som komplement till varandra och förstärker Syncro Groups helhetserbjudande.
Mangold värderar Syncro Group med en DCF-modell och höjer kostnadsprognoserna till följd av en högre kostnadsbas än väntat 2021. Riktkursen blir 2,0 kronor per aktie. Riktkursen är således lägre än föregående analys, drivet främst av högre kostnader än förväntat och utspädning till följd av TO2 och TO3. Mangold har även utfört en känslighetsanalys där modellen visar uppsida i alla testade fall vilket tyder på att aktien är undervärderad.
Länk till analysen i sin helhet: https://mb.cision.com/Main/20629/3511374/1538542.pdf