eEducation Albert: Skifte i intäkter återspeglas inte i värdering - Penser
Marknaden överskattar risken i B2C-intäkter
I Q2 utgjorde B2C-intäkterna ca 50% av Alberts intäkter. Dessa intäkter är till stor del prenumerationsintäkter på månads- eller årsbasis. Vidare anser vi att marknaden överskattar churn-risken för månadsabonnemangen då vår bild är att Albert som tjänst prioriterats av slutkonsumenten. Samtidigt har priserna för marknadsföring sjunkit vilket gör att Albert kan utöka sin B2C-verksamhet. Då marknadsföringskostnaderna som del av omsättning sjunker närmar sig bolaget lönsamhet. Utöver detta bedömer vi att tillväxten under H2 kommer vara god då terminsstarterna ofta leder till god volymtillväxt.
Länk till analysen i sin helhet: https://docs.penser.se/research/4261-C/albert20231003_en.pdf
Länk till analysen i sin helhet: https://docs.penser.se/research/4262-C/albert20231003.pdf
Länk till analysen i sin helhet: https://mfn.se/a/penser-access/skifte-i-intakter-aterspeglas-inte-i-vardering-eeducation-albert