eEducation Albert: Minskad volatilitet i intäkter återspeglas inte i värdering - Penser
Ny intäktsmix sedan storförvärv…
I samband med att Albert tillträde förvärven av bolagen Film och Skola samt Strawbees ändrade bolaget sin intäktsmix från ca B2C 82% och B2B 18% till B2C 60% och B2B 40%. B2B intäkterna kännetecknas av en lägre churn, men längre försäljningscykler. Bolaget har nyligen fokuserat på att rikta in sig på större skolkoncerner, vilket har börjat bära frukt. I slutet av kvartalet slöts ett avtal med SBCSC, en skolkoncern i Indiana, USA. Avtalet innebär ett ARR tillskott om USD 57 000 eller ca 2% av B2B ARR vid utgången av Q4’22.
Länk till analysen i sin helhet: https://docs.penser.se/a/3631/Albert_preview.pdf
Länk till analysen i sin helhet: https://mfn.se/a/penser-access/minskad-volatilitet-i-intakter-aterspeglas-inte-i-vardering-eeducation-albert