eEducation Albert: Åtgärdsprogram lanserat för att nå lönsamhet - Penser Access by Carnegie
Omsättningen i linje med våra helårsestimat
Omsättningen i kvartalet uppgick till 48,3 mkr, vilket motsvarar en tillväxt om 41%, varav -19% utgjordes av organisk tillväxt. Den negativa organiska tillväxten kan främst hänföras till att bolaget dragit ned på marknadsföring, vilket ledde till att B2C-intäkterna minskade med 16%. EBITA i kvartalet uppgick till -1,1 mkr. Justerat för EO-poster kopplade till nedskrivningar (3,8 mkr) och reversering av tilläggsköpeskilling (13 mkr), uppgick ett normaliserat EBITA till -10,3 mkr, vilket är en nedgång med ca 3 mkr sedan Q3’23. ARR vid kvartalets utgång uppgick till 188,2 mkr, vilket motsvarar en nedgång om 8% q/q. Nedgången i ARR är delvis hänförlig till de minskade investeringarna i marknadsföring, men även viss churn inom B2B.
Länk till analysen i sin helhet: https://mfn.se/a/penser-access/eeducation-albert-atgardsprogram-lanserat-for-att-na-lonsamhet
Länk till analysen i sin helhet: https://researchdocs.carnegie.se/research/2024/02/26/albertq4.pdf