Noteringsaktuella danska Meew planerar en kickstarter-kampanj i USA genom sitt dotterbolag Curvex. Det framgår av ett pressmeddelande.
Kampanjen främjas genom undervarumärket Attentify, som fokuserar på barn med ADHD. Vidare syftar kampanjen till att förbättra barns koncentration, fokus och lugn med hjälp av hjärnskannern Curvex och digitala spel.
Meew räknar med att strategiskt expandera till den amerikanska marknaden, genom att skapa medvetenhet genom den avsedda kampanjen, och på så sätt utöka sin kundbas till USA.
Meew ska noteras på Spotlight med första handelsdag den 16 mars.
![](https://img.borskollen.se/public/disclaimer/disclaimer_is.png)
Nyhet
Börskollens app – Högt betyg ⭐⭐⭐⭐⭐ och 250.000 nedladdningar
Ladda hemVårt nyhetsbrev – Utvalda börsnyheter och heta investeringscase varje vecka
PrenumereraNyheter om MeeW
Läses av andra just nu
Innehåller annonslänkar. Investeringar innebär risk (se här)![](https://img.borskollen.se/public/providers/opti_logo-black.png)
Tips: 50% rabatt hos fondroboten Opti
Dags att komma igång med sparande? Fondroboten Opti erbjuder en populär spartjänst som är perfekt för regelbundet månadssparande. Just nu får nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 automatiskt 50 % rabatt på Optis avgift i 3 månader!
![](https://img.borskollen.se/public/providers/opti_logo-black.png)
Populär sparapp – över 500 000 nedladdningar
Många och höga externa omdömen
Högst grad av diversifiering
Perfekt för regelbundet månadssparande
KOM IGÅNG
Nya kunder som använder Börskollens unika kampanjkod BORSKOLLEN50 får automatiskt 50 procent rabatt på Optis avgift i 3 månader
Populära ekonominyheter
Om aktien MeeW
Mer från Finwire / Börskollen
Vinnare & Förlorare
Börskollen använder själva TradingView för analys – prova du med (affiliatelänk)Analysera aktier här