Jojka ökade omsättningen med 1 procent i januari
Kommunikationsbolaget Jojka ökade omsättningen med 1 procent i januari till 1,38 miljoner kronor. Bolaget beskriver att fjärde kvartalet 2021 var en mycket intensiv period för flera kunder och att de därför minskar volymerna i första kvartalet i år var förväntat.
"Omsättningen för januari är lägre än vår egen prognos och beror på att de kunder som normalt skickar större volymer kollektivt minskat volymerna. När detta sker blir enskilda månader svåra att prognostisera och utfallet beror på hur enskilda större aktörer planerar sin verksamhet", skriver Jojka.
Samtidigt ser Jojka att aktiviteten bland kunderna successivt ökar. Då man förväntar sig att ytterligare kunder tillkommer så ser Jojka ingen anledning att anta att dess starka underliggande tillväxt inte kommer att fortsätta.
"Året har i övrigt börjat bra, aktiviteten på säljsidan är hög och vi ser att intresset från kunderna är stort. Utvecklingen går enligt plan med spännande projekt som lanseras under våren", kommenterar vd Fredrik Dalebrant.