Streamify offentliggör delårsrapport q2 2023
2023-08-21
Streamify AB (”Streamify” eller ”Bolaget”) offentliggör härmed delårsrapport för q2 2023. Rapporten finns tillgänglig som bifogat dokument samt på bolagets hemsida (www.streamify.io). Nedan följer en sammanfattning av rapporten.
2023-04-01 -> 2023-06-30 (andra kvartalet)
-
Nettoomsättning uppgick till 884 KSEK (692 KSEK)
-
Nettoomsättningstillväxt 28% YoY
-
Resultat efter finansiella poster uppgick till -2 663 KSEK (-3 375 KSEK)
-
Resultat per aktie uppgick till -0,11 SEK (-0,43 SEK)
-
MRR* 254 KSEK, ARR** 3 048 KSEK
-
MRR tillväxt YoY 243%
2023-01-01- 2023-06-30 (första halvåret)
-
Nettoomsättning uppgick till 1 900 KSEK (1 424 KSEK)
-
Nettoomsättningstillväxt 33% YoY
-
Resultat efter finansiella poster uppgick till -5 301 KSEK (-6 214 KSEK)
-
Resultat per aktie uppgick till -0,21 SEK (-0,78 SEK)
-
MRR* 254 KSEK, ARR** 3 048 KSEK
-
MRR tillväxt YoY 243%
Definitioner:
MRR (eng. Monthly Recurring Revenue) definieras som månatliga återkommande intäkter genererade från aktiva kundabonnemang per den sista i månaden, engångsintäkter exkluderade.
ARR (eng. Annual Recurring Revenue) definieras som MRR * 12
Med “Streamify” eller ”Bolaget” avses Streamify AB med organisationsnummer 559127–1399. Antal aktier i Streamify per den 31 mars 2023 uppgår till 17 830 335 aktier (7 933 890).
Väsentliga händelser
-
Den 21 april meddelade Streamify att Bolaget har beslutat att genomföra en riktad emission av units med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, varigenom Bolaget tillfördes ca
3,5 MSEK före emissionskostnader. Den riktade emissionen, som riktades till en begränsad krets av investerare, genomfördes i syfte att främja Bolagets tillväxtresa och tillgodose kapitalbehovet för Bolagets pågående etablering på marknaden för Live Shopping. -
Den 27 april meddelade Streamify att Bolaget har beslutat att stärka sin organisation med Michal Kalinowski som tar rollen som Head of Growth and Partnerships. Syftet är att växa affären, möta det ökade antalet förfrågningar från andra marknadsvertikaler och ingå partnerskap med branschspecifika aktörer.
-
Den 14 juni meddelade Streamify att det anrika skoföretaget CC Shoes har valt att förlänga avtalet med ett år. De har skördat stora framgångar med live shopping sedan de ingick samarbete med Streamify i maj 2022 och kommer nu att fortsätta överbrygga klyftan mellan fysisk och digital interaktion för en sömlös shoppingupplevelse.
-
Den 30 juni meddelades att de två plattformarna Geins och Streamify ska ingå partnerskap. Båda bolagen verkar inom e-handelsbranschen och de delar såväl värderingar som visionen om att e-handel ska vara tillgänglig för alla. Därför ingår de två bolagen i ett partnerskap som ska präglas av enkelhet och kundfokus för att skapa personliga och sömlösashoppingupplevelser.
-
30 juni genomförde Streamify sin årsstämma där det bland annat togs beslut om att införa långsiktiga incitamentsprogram i form av Kvalificerade Personaloptioner för anställda och styrelseordförande samt Teckningsoptioner till VD. Villkoren för respektive incitamentsprogram finns att läsa i underlagen till årsstämman på Bolagets hemsida.
Väsentliga händelser efter periodens utgång
- Den 17 juli meddelade Streamify att Bolaget har ingått avtal med 3F MediaGroup, Sveriges största mediehus inom jakt, fiske och friluftsliv.
- Den 1 augusti meddelade Streamify att Bolaget har skrivit samarbetsavtal med tre aktörer inom liveshopping, vilka kommer att erbjuda och marknadsföra Bolagets plattform till sina kunder. Dessa partners är primärt baserade i Storbritannien men deras samlade nätverk inkluderar även USA, Förenade Arabemiraten och Afrika.
- Den 17 augusti meddelade Streamify att Akademibokhandeln väljer att förlänga avtalet, för att växla upp sin satsning på live shopping. Avtalet förlängs med tolv månader.