SIMRIS GROUP AB BREDAR DISTRIBUTIONEN AV SINA OMFORMULERADE ALG OMEGA-3 PRODUKTER
Simris Group AB (publ), bekräftar lanseringen av sina nya Omega 3-produkter i USA via Amazon.com samt distribution i de två största apotekskedjorna i Sverige.
Simris är glada över att kunna meddela en ökad distribution av sina Omega-3-produkter i USA och Sverige.
Efter en period av provförsäljning som började på Amazon.com i USA i mitten av mars kan Simris bekräfta att dess Omega-3-produkter nu finns till försäljning på Amazon.com. På bara kort tid har varumärket Simris tagit sig in på första sidan när man letar efter alg omega-3 produkter. Baserat på imponerande resultat hittills kommer företaget att fortsätta att investera i att bibehålla förstasidans synlighet samtidigt som det också driver försäljning och recensioner.
“Enligt data från SPINS/Clearcut Analytics är Amazons årliga försäljning av vitaminer, mineraler och kosttillskott (VMS) större än 10 miljarder dollar, vilket är nästan dubbelt så mycket som den näst största amerikanska återförsäljaren. Nu när vår omformulerade produkt uppfyller globala livsmedelssäkerhetsföreskrifter ger distribution, via Amazon.com, oss tillgång till den enorma marknaden. Glädjande nog prisar de första konsumentrecensionerna kvaliteten på förpackningen; noterar hur lätta de små kapslarna är att svälja; och applåderar våra miljökrav med påfyllningsförpackningar för att minska förpackningen.” sa Julian Read, VD, Simris Group AB.
Efter att ha lanserat sin nya alg Omega-3 produkter direkt till svenska konsumenter i januari bekräftar Simris att de har säkrat distribution hos de två största apotekskedjorna i Sverige. Den första ordern skickades nyligen till Kronans Apotek som börjar sälja Simris Omega-3-produkter från 1 maj. Leverans av den första beställningen till Apoteket sker inom kort med produkter tillgängligt från början av juni.
Julian Read, VD, Simris Group AB tillade. “En Ipsos Consumer-studie från 2022 bekräftade att 63% av de svenska respondenterna förväntade sig att hitta kosttillskott på ett apotek, med nästan en tredjedel som först undersökte produkten på internet. Att få en onlinenotering på Kronans Apotek och Apoteket, Sveriges två största apotekskedjor, är en bra inkörsport och utgör en central del av vår svenska distributionsstrategi. Detta ger oss en plattform för att driva ny försäljning och att byta fler Omega-3-konsumenter från fiskolja till Omega-3 från alger.”