Månadsrapport för september 2021
Som tidigare kommunicerats lämnar SOZAP härmed en statusuppdatering kring bolagets arbete med befintliga och nya speltitlar samt utveckling av nyckeltal under september månad.
Genomsnittligt antal månatliga användare (MAU) uppgick till 1 019 813, en ökning med 11 procent jämfört med samma period föregående år och en ökning med 11 procent mot föregående månad.
Genomsnittligt antal dagliga användare (DAU) uppgick till 66 905, en ökning med 4 procent jämfört med samma period föregående år och en liten minskning på 1 procent mot föregående månad.
Genomsnittlig intäkt per daglig aktiv användare (ARPDAU) uppgick till 0,5433 USD, en ökning med 68 procent jämfört med samma period föregående år och en väntad minskning med 5 procent föregående månad.
ARMED HEIST
Bolaget har under den gångna perioden tilldelat speltiteln fler resurser och intensifierat
utvecklingen av planerade uppdateringar som bedöms ha en positiv inverkan på flertalet nyckeltal.
”Under det sista kvartalet påbörjar vi lanseringen av årets största uppdatering av ARMED HEIST. Spelet blir då tillgängligt för fler användare genom framför allt minskad filstorlek och prestandakrav och vi kan öka konverteringen av den existerande organiska trafiken till spelets butiksida på App Store och Google Play. Uppdateringen är en av flera förbättringar som förväntas leverera de nyckeltal som gör det möjligt att framöver utöka användarbasen."
LEGENDS OF LIBRA
Som omnämnts i den senaste kvartalsrapporten är Legends of Libra den första speltiteln som lanseras på den casual plattform som bolaget utvecklar. Speltiteln mjuklanseras globalt under oktober och mer information kommer presenteras i samband med lanseringen.
SPELLS & LOOT
Spells & Loot är bolagets tredje planerade speltitel och andra casual spel. Mjuklansering med första speltester planeras starta i utvalda länder under det sista kvartalet och mer information kommer presenteras i samband med lanseringen.
”Jag är stolt över teamen som förverkligar vår strategi att bygga en bred portfölj av kvalitativa speltitlar. De kommande lanseringarna ger oss möjligheten att utvärdera casualgenren och den casualplattform som ligger till grund för planerade speltitlar enligt vår MVP-strategi (minimum viable product). Teamet bakom ARMED HEIST arbetar hårt för att fortsätta leverera sekventiella förbättringar och vi ser fram emot den kommande uppskalningsfasen.” Rade Prokopovic, VD