LMK Group stärker position inom foodtech med rekryteringen av CTO
LMK Group har rekryterat Anton Nytorp som Chief Technology Officer. I sin roll kommer Anton fortsätta utveckla LMK Groups ledande position inom skandinavisk foodtech med fokus på användarupplevelse och innovation. I syfte att stärka koncernens varumärke har LMK Group också rekryterat Peter Bodor som Head of Corporate Communications.
Anton kommer från en roll som chef över Coop Norges digitala affär CoopX, där han ansvarat för utvecklingen av Coops digitala produkter och tjänster. Han har tidigare varit projektledare på Boston Consulting Group där han arbetade med kunder inom livsmedel och andra konsumentinriktade branscher. Anton är civilingenjör i industriell ekonomi från Linköpings universitet. Han börjar sin nya tjänst den 1 januari 2022.
”Jag är glad att få välkomna Anton som CTO på LMK Group. Hans profil är en perfekt matchning med våra behov när vi fortsätter stärka användarupplevelsen och säkerställer hög effektivitet i vår plattform med fokus på data och personalisering”, säger Walker Kinman, vd för LMK Group.
”Det känns väldigt roligt att få ta klivet in i en organisation som redan från början varit ledande inom den digitala utvecklingen i sin nisch i Skandinavien. Jag ser fram mot att leda teknikorganisationen i vidareutvecklingen av måltidsupplevelsen med hög innovationstakt”, säger Anton Nytorp.
LMK Group har även rekryterat Peter Bodor som Head of Corporate Communications. I sin roll kommer Peter att utveckla och stärka främst varumärket LMK Group, med fokus på intern och extern kommunikation, hållbarhet och investor relations. Peter har över 20 års erfarenhet från kommunikation, CSR och krishantering för ledande globala varumärken, såsom Coca-Cola, Carlsberg och Scandic Hotels. Peter Bodor började sin nya tjänst den 1 oktober.