FSport AB (publ) och Fotbollskanalen.se utvecklar samarbetet inom Fantasy Sports genom att introducera en serie av pristävlingar - den första delen under UEFA Nations League
FSport AB (publ) (”Bolaget”) är en ledande aktör inom Fantasy Sports i Sverige, en position Bolaget förstärkt ytterligare under slutspurten av UEFA Nations League. Samarbetet med TV4:s populära Fotbollskanalen.se har intensifierats genom olika pristävlingar i samband med svenska herrlandslagets avgörande matcher i turneringen.
FSport och Fotbollskanalen.se påbörjade nyligen lanseringen av en serie pristävlingar där de spelare som lyckades träffa bäst i managerspelet SuperSjuan kammade hem de första utvalda priserna. Denna gång matchbiljetter till Sveriges herrlandslag på nationalarenan Friends Arena.
SuperSjuan är ett enkelt, underhållande och utmanande fotbollsspel med action i realtid. I spelet väljer spelarna sju fotbollsspelare och spelar mot andra spelares lag efter verkliga prestationer i exempelvis Champions League, La Liga och Serie A samt landskamper. FSport utvecklar SuperSjuan och TV4 marknadsför spelet på Fotbollskanalen.se och sociala medier under sitt nyskapade varumärke för Daily Fantasy Sports, där deltagarna spelar utan insatser. Fotbollskanalen.se är Sveriges största fotbollssajt med 650 000 unika besökare varje vecka.
”Vi är mycket glada och stolta över det stora intresset och engagemanget som pristävlingarna skapat i samarbete med Fotbollskanalen, och det visar att tävlingarna är här för att stanna”, säger Mauritz Kechmiri, CMO på FSport AB. Björn Hofvendahl, medgrundare och COO på FSport AB, tillägger: ”Det har varit spännande att följa hur väl kundtillströmningen utvecklats under de första tävlingarna och vi ser fram emot ett fortsatt nära samarbete med Fotbollskanalen”.