Anna Faris väljer Acast som podcastpartner för att accelerera tillväxt och utöka intäktsmöjligheter
Acast, världens ledande oberoende podcastföretag, meddelar idag att den hyllade podcasten Anna Faris Is Unqualified har valt Acast som podcastpartner. Sedan lanseringen 2015 har miljoner tagit del av podcasten som har hundratusentals lyssnare varje vecka.
I varje podcastavsnitt bjuder Anna Faris in en kändis eller expert som får utforska sitt liv, innan de får sällskap av en lyssnare som efterfrågar relationsråd. Några av de senaste gästerna är Matthew McConaughey, Seth Rogen, Cameron Diaz, Melissa McCarthy, Gwyneth Paltrow, Amy Schumer och Kenan Thompson.
Anna Faris, podcastens skapare och programledare: "När jag startade Unqualified var det viktigt för mig att använda den för att ena människor kring de erfarenheter vi alla går igenom i livet och i förhållanden, för att visa att det vi har betydligt mer gemensamt än vad som skiljer oss åt. Jag ville samarbeta med ett podcastföretag som delar dessa värderingar och tror på att främja gemenskap genom att ta bort barriärerna mellan oss. Acast är det företaget.”
Som en del av sitt engagemang för det öppna podcast-ekosystemet kommer Acast att distribuera serien brett och göra den tillgänglig för lyssnare på alla podcastplattformar, inklusive Apple Podcasts, Spotify, Amazon Music, Google Podcasts, Samsung Free med flera.
Veronika Taylor, Senior Vice President för Acasts Creator Network, säger: "Anna har skapat ett intimt utrymme för människor att ha hjärtliga, roliga, gripande samtal om upplevelser som vi alla kan relatera till. Hennes unika inställning till att skapa gemenskap är ett utmärkt exempel på vad som gör podcasting så speciellt. Vi kommer stötta Anna och podcasten för att de viktiga samtalen ska nå fler människor världen över, och se till att den är tillgänglig för publik överallt."
Genom Acast kommer Anna Faris Is Unqualified för första gången att använda dynamisk annonsering i alla annons- och sponsorsegment i podcasten – vilket innebär att varje lyssnare kommer att höra relevanta och aktuella annonser som är riktade till dem och som infogas i avsnitt i samma ögonblick som de streamas. Podcasten kommer att stödja premiumannonsprodukter som är tillgängliga via Acast Marketplace och kommer också att erbjuda programmatiska köp av annonser. Dessutom kommer sponsorer att kunna samarbeta med Acast Creative, företagets interna team för kreativa annonslösningar, för att skapa skräddarsydda varumärkessegment, sponsrade berättelser och andra engagerade format.