Adverty först med att lansera ny teknik för demografiskt realtidsriktade In-Play-annonser i samarbete med NumberEight
Mobilspel engagerar en av tre smartphoneanvändare världen över, totalt nästan 2 miljarder människor[1], vilket är en svindlande siffra. Varumärken har dock haft svårt att fullt ut kapitalisera på annonsering i spel trots att det är ett av de största sområdena för performance-annonsörers mediespendering. Utmaningen beror på att de flesta spelpublicister har begränsad data om sina spelare, vilket gör att varumärken inte får möjligheten att nå sina utvalda målgrupper. NumberEight och Adverty revolutionerar nu medie- och mobilspelsbranschen genom att introducera ny banbrytande teknik för demografiskt realtidsriktade In-Play-annonser och “privacy-first” adresserbarhet.
NumberEight, ett ledande företag inom beteendebaserad intelligens, har omdefinierat hanteringen av användaridentiteter genom AI-teknik och outnyttjad mobildata, vilket möjliggör exakta förutsägelser av användares beteendedata. Nyligen utökade NumberEight sitt dataerbjudande med en ny demografisk funktion som gör det möjligt för annonsörer att exakt rikta in sig på användares ålder och kön utan att förlita sig på personliga identifierare eller personligt identifierbar information (PII).
Adverty, en ledande leverantör av in-game-annonsering och skapare av det programmatiska In-Play-annonsformatet, har ingått partnerskap med NumberEight för att ta denna banbrytande teknik till mobilspel. Samarbetet introducerar ny teknik för fullt adresserbart spelinventarium inom In-Play-formatet och tillsammans ger Adverty och NumberEight varumärken omfattande datadrivna insikter och möjligheten att nå sina önskade målgrupper precist och effektivt, vilket kan komma att helt förändra spelplanen för varumärkesannonsering i mobilspel.
Abhishek Sen, VD på NumberEight, uttrycker sin entusiasm över partnerskapet med Adverty och lyfter fram den enorma marknadspotentialen för in-game-annonsering: "Vi är oerhört glada över att samarbeta med Adverty och ta vår innovativa teknik till mobilspelsvärlden. In-game-annonsering innebär enorma möjligheter för varumärken, och vårt partnerskap kommer att frigöra den fulla potentialen för denna marknad. Genom att kombinera NumberEights beteendeanalys med Advertys expertis inom immersiv in-game-annonsering kommer annonsörer att få möjlighet att rikta in sig på exakta målgrupper och leverera engagerande och relevanta annonsupplevelser - något som är helt nytt inom mobil in-game-annonsering."
"Vi är stolta över detta partnerskap, som revolutionerar In-Play-annonsering med privacy-first-adresserbarhet och exakt demografisk targeting, något som vi har velat lösa i flera år. Detta samarbete kommer att omforma personlig annonsering samtidigt som användarnas integritet respekteras och det är Big Thing för denna bransch. Återigen leder vi innovationen för In-Play-annonsering i spel", säger Jonas Söderqvist, VD för Adverty.
Annonsörer och varumärken kommer att kunna förvänta sig mer riktade och engagerande reklamupplevelser framöver, då båda företagen fortsätter att innovera och driva framsteg inom området för in-game-annonsering.
Om NumberEight
NumberEights beteendebaserade intelligens omdefinierar identiteten genom att skapa beteendebaserade kohorter och “in-moment”-användaraktivitet. Genom att berika portföljen med denna intelligens gör publicister det möjligt för annonsörer att fånga åskådarens uppmärksamhet för att öka värdet på sina betalda annonser. Eftersom privacy-by-design-lösningen utnyttjar avancerad AI-teknik ökar den samtidigt publicisternas rättsliga immunitet. https://numbereight.ai/
[1] https://www.statista.com/statistics/667694/number-mobile-gamers-worldwide/#:~:text=The%20global%20number%20of%20users,2.3%20billion%20individuals%20in%202027; https://buildfire.com/app-statistics/#:~:text=With%20over%206.3%20billion%20smartphone,down%20in%20the%20foreseeable%20future